Jak wybrać hosting?

Wybór odpowiedniej usługi hostingowej jest ważny dla przyszłości Twojej strony internetowej. Dlatego chcielibyśmy Ci pomóc w wyborze najlepszego hostingu, dostosowanego do Twoich potrzeb. Temat ten zazwyczaj generuje wiele wątpliwości, dlatego polecamy przeczytać ten wpis, który pomoże je wyjaśnić.

Jak wybrać hosting?

Wybrany przez Ciebie dostawca musi spełniać określone wymagania, aby mieć pewność, że spełni oczekiwania Twojej strony internetowej. 

  1. Oceń najpierw swoje potrzeby, zanim poznasz szczegóły usług. Wyraźnie określ, co chcesz osiągnąć za pomocą strony: czy jest to strona statyczna, czy dynamiczna, czy będzie przeznaczona do użytku osobistego, czy profesjonalnego, ilu odwiedzających spodziewasz się otrzymać, jaki masz budżet?
  2. Użyteczność i możliwości techniczne. Zwróć uwagę na to, czy panel sterowania jest łatwy w obsłudze, czy hosting korzysta z narzędzi bezpieczeństwa, posiada odpowiednią przepustowość, z jakich menedżerów danych korzysta.
  3. Hosting musi zapewnić szybkie wsparcie techniczne. Strona internetowa może mieć problemy techniczne w każdej chwili i będziesz potrzebował kogoś, kto pomoże Ci rozwiązać problem. Jeszcze lepiej, jeśli to administratorzy hostingu zorientują się, że coś jest nie tak – świadczy to o ich odpowiedzialności. Możesz sprawdzić czas reakcji przed wykupieniem hostingu; napisz do nich i sprawdź ich czas odpowiedzi. Powinni oferować kilka sposobów kontaktu: telefon, e-mail, live chat…
  4. Hosting musi być wiarygodny. Jeśli nie wiesz, jak dobrać hosting, sprawdź komentarze o dostawcy na portalach społecznościowych, blogach i stronach internetowych. Tam znajdziesz informacje m.in. o awariach, obsłudze klienta.
  5. Dostawca musi oferować usługę backupu lub cloud backup. Są one niezbędne do wykonania kopii zapasowej zawartości strony i odzyskania jej w razie problemu. Najlepsze serwisy hostingowe oferują taką usługę. Upewnij się, że możesz uzyskać dostęp do kopii zapasowej samodzielnie z panelu sterowania. 
  6. Oprócz hostingu i kopii zapasowych sprawdź, jakie inne dodatki oferuje firma. Ważne jest, aby posiadała ona usługi ochrony do ciągłego monitorowania witryny, aby w porę ostrzec o ewentualnych atakach lub lukach w zabezpieczeniach, które czynią ją podatną na ataki. Hostingodawca powinien również oferować rozwiązania antyspamowe, chroniące stronę przed wirusami, atakami złośliwego oprogramowania i innymi zagrożeniami internetowymi. Renomowanym dostawcą w tym zakresie jest: https://hostinghouse.pl/hosting-seo.

Błędy popełniane przy wyborze hostingu

Posiadanie dobrej usługi hostingowej jest jednym z kluczy do działania każdego projektu internetowego. Na rynku są tysiące opcji do wyboru, ale nie wszystkie oferują usługę zoptymalizowaną pod kątem potrzeb klienta.

Brak informacji to zazwyczaj najczęstsze źródło błędów, jakie popełniamy podczas rozważania, jaki hosting wybrać. Często, jeśli klient nie jest zadowolony z wyników, to nie z powodu firmy, którą wybrał, ale dlatego, że nie ocenił odpowiednio swoich wymagań. Na przykład, jeśli masz sklep internetowy i oczekujesz dużego ruchu, wybierz usługę, która go obsługuje. W tym przypadku hosting współdzielony nie byłby odpowiednią opcją. Poniżej wymieniamy pozostałe błędy, których powinieneś unikać przy wyborze hostingu.

1. Korzystanie z darmowego hostingu

Korzystanie z bezpłatnej usługi hostingowej jest opłacalne, jeśli prowadzisz osobistego, małego bloga. Ale jeśli masz projekt z aspiracjami zawodowymi i ekonomicznymi, to nie używaj tych usług. Wad tego typu hostingu jest wiele. Po pierwsze, nie będziesz miał pełnej kontroli nad stroną; wpłynie to na pozycjonowanie stron internetowych, ponieważ wyszukiwarki dają pierwszeństwo własnym domenom i będziesz miał dostęp tylko do ograniczonych funkcji.

2. Nie dokonywanie przeglądu polityki w zakresie usług

Przeczytaj dokładnie politykę serwisu, dlaczego? Są tam szczegóły, które powinieneś poznać. W niektórych politykach serwisu wyszczególnione jest na przykład, że serwer może wyłączyć stronę, która otrzymuje duży ruch, ponieważ wpływa na działanie innych stron internetowych lub zawiesić kopie zapasowe, ponieważ przekroczyła limit. Wszystko to bez ostrzeżenia.

3. Preferowanie najtańszej opcji zamiast przeprowadzenia badań

Ma to związek z tym, co mówiliśmy przed chwilą o potrzebach, jakie masz. Jeśli nie ustalisz priorytetów dla swoich wymagań internetowych, wybierzesz pierwszą znalezioną opcję. Z drugiej strony, jeśli cenisz swój projekt to będziesz szukał wszystkich dostępnych informacji. Zapytaj dostawcę o jego usługi i wyjaśnij swoje wątpliwości, ale także poproś o opinię na specjalistycznych forach.